Cable Wrapper

Assalamualaikum.
Guess what? Sembreak nak habis daaa ==' So, whatever sbb aku nak share kat korang sejenis hobi yang paling annoying. Sesiapa kat sini rasa dirinya seorang yang penyabar, take this challenge. Aku rasa ramai kot senasib kalau berkaitan dengan masalah cable terutamanya Apple user. Dah la cable tu nipis, senang terkoyak, apa guna ntah harga mahal. haha XD *jgnhentamsaya Kalau korang ada masalah wire cable cepat rosak kan, jom jumpa solution ni.


Cable wrapper -- Aku ingatkan ramai yang tahu dengan kewujudan makhluk panjang ni. Tapi ada je yang taktahu... macam aku dulu. hehhe Sem lepas, time kitaorg tengah borak-borak ad lah sahabat roommate aku ni duk focus lain macam skit smpai berbelit-belit tangan masa pasang wrapper ni. Nak pasang mmg take time sbb tu korang kena SABAR. Kalau takde aral melintang, in sha Allah sejam siap, pastikan takde gangguan okey.

Daripada korang tukar beli baru, better beli je cable wrapper ni harga RM10 sahaja (exclude postage) Murah, berbaloi, yang penting jimat duit korang. Kalau beli cable ori tapi still rosak jugak buat apa kan? Mana nak dapat? Kat instagram. Manfaatkan social network XD

@zeuspenang
@pastelcable

Cable wrapper ni banyak jenis tau. Ada yg jenis solid color, transparent and glow in the dark. Just pilih yang mana korang berkenan. Dua igshop kat atas ni, yang aku pernah order. Banyk lagi igshop lain, just search hashtag #cablewrapper . Both trusted and senang nak deal. So tunggu apa lagi, serbu semua!!!! Kebiasaanya untuk satu cable, 4 gelung cable wrapper dah cukup dan biasanya igshop dorang jual 1set (4wrapper) tapi depends jenis jugak. Untuk 2nd time purchase aku order kat zeuspenang sbb ada set yang sekali dgn clipper. Satu set RM10, bg aku murah sangat and clipper pun besar and so kawaii. Siap dapat free gift lagi tau XD Cara nak pasang, agak complicated sikit. So, bersabarlahhh untuk siapkan satu cable tu.


Nak senang, korang rujuk video tutorial yg ada kat igshop. More details and korang lagi faham kot. Kalau aku bagitahu kat sini pun belum tentu korang faham hehehe Mula-mula mmg berbelit sikit tapi lama-lama kalau korang dah biasa, takde hal pun. Dan setelah hampir 2 jam bertarung, ni lah hasilnya. Nmpk elegent gituhh


Yang bulat gebuss gendut tu namanya clipper. Mmg dah termasuk dengan set yang aku beli. Besar dan sangat sesuai terutamanya kalau cable tu panjang kan.. Ada jugak aku beli clipper tapi saiz lagi kecik, harga RM2.50 each. Design pun ada banyak dan mmg semua comel-comel. Kat mana nk dpt?

@tgadget

Nak jimat korang ajaklah sepupu--abah--mak--maktok--maklang--achik--housemate--officemate join sekali. Nnt postage boleh kongsi hiihihihi Kan dah jimat.


Nah korang boleh bezakan saiz yg aku beli kat zeuspenang dengan tgadget (bandingkn gmbr kiri dgn gmbr yg dua atas) Tapi depends panjang design clippers jugak sbb ad je clipper yang panjang tapi harga still RM2.50. Pepun, sgt affordable *thumbs up Kalau harga untuk 1 clipper kat zeuspenang, dorg jual RM4 each so better beli 1 set, RM10 sekali dah dgn wrapper. So, harap post ni membantu bg korg yg ad masalah cable cepat rosak, cable tercabut kepala ke(?)

Okey, lebih-lebih plak entry pasal wrapper je pun tapi sampai panjang macam ni hahaha XD
Till then.









1 comment:

  1. wah smart ah ! bukan nampak lagi buruk , nampak lagi unique comel ada ah. Wah best best ! Thankyou. nanti nak beli lah ! ehe

    ReplyDelete