Rooftop Photoshoot

Assalamualaikum,
Quill City Mall yang terletak betul-betul belakang kampus Unikl Miit dah jadi 'port' baru untuk student Unikl, terutamanya. Kalau nak senang, boleh naik LRT turun di stesen LRT Dang Wangi. Tapi kena jalan jauh sikit laaa. Nampak je bangunan Unikl, haah betul la tu. Nak senang, naik je monorel berhenti di stesen Medan Tuanku. Tapi kalau naik monorel, faham-faham jelah 'speed' km/j if naik monorel.

Saiz mall ni memang superb laaah! Ad 8 tingkat taksilap(termasuk rooftop) tapi serius weyhhh, syok giler. Cinema, bowling, semua ada : buat masa sekarang still dalam construction. Mula-mula aku ingatkan kat rooftop ni takboleh naik kan nanti kata ceroboh la , tapi bolehhh je sebenarnya ^^


Dalam banyak-banyak gambar, aku paling suka yang ni ! haha Yang ni gambar kedua untuk 'aksi' lompat. Konon-konon nak lompat sama-samalah guna timer phone. Cehh ! angan-angan je. hihi Gambar 1st, aku sorang je yang lompat. *bangga** XD Gambar atas ni candid pun ada. Aku yang pakai baju hitambiru tu. Time melompat ni, tudung aku plakk gatai duk menari2x, habess cover muka aku. ngehehe


Yeahhhhyy ! Aku sorang je yang berjaya lompat XD Yang lain semua blurr time ni. "bila lah nak lompat". Acctually, aku dh timer 10seconds so pandai2x sendirilah set time bila nak lompat.


Dan dalam banyak-banyak gambar, gambar yang ni aku rasa yang paling high-class ! kihkihkih Motif kitaorang buat pose ni aku taktahu. Tapi mmg semua takboleh senyum pastu buat muka 'bajett' ganazz sikit. Berlagakk ganster, "ini rooftop, kami punya lahhhh" =='


Banyak lagi sebenarnya gambar nak 'tayanggg' kat sini tapi, taksemua boleh. Ada yang hanya boeh buat simpanan peribadi je XD hihi Takde ayat dah aku nak karang. Assignment awaiting.

Rooftop Quill ni jugak mmg sesuai untuk 'mereka' yang gemar ambik gambar !!

till then,

#photo had been taken with Sony Xperia Z1. Akhirnya, baru aku tahu yang handphone aku ni yang bercirikan camera 20.1 MB memangg sesuai untuk snap gambar ala-ala macam photoshoot gitu.
For those yang nak cari tempat nak ambil gambar dengan 'pencahayaan' yang natural, moh datang ke rooftop Quill. Confirm puas hati dengan hasil yang korang dapat.



6 comments:

  1. Haii.. Cakkk..
    teman follow sini yea,
    jemput follow me back yea..
    leh kita saling kunjung-mengunjung nanti.. =)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    kalau minat kucen boleh gak follow blog
    kedua teman ni yea..

    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wahh sgt cntek view nya..
    hp sony gambar nya memang cntek2 laa.. pna berangan2 nak beli hp sony.. huu

    ReplyDelete
  3. amboi. seghonoknyaaaa... nanti bawak pergi sana boleh? nak jugak photoshoot cenggini

    ReplyDelete
  4. @TengkuButang : Done follow dua-dua blog akak.


    @Cik Nadyya : View kat sana mmg TipTop 10 out 10! hihi Hp sony kalau 'kena' dengan lighting, gambar boleh kalah iPhone. Seriuss taktipu XD


    @Izzati Amira : Mmg seronok kak Zati. Lamanya takberlari kat 'tanah lapang' macm tu. Boleh boleh. Datang je Unikl Miit XD

    ReplyDelete
  5. akak kitaorang ada buat photoshoot fr class,kalau nak naik atas tu kena naik dari mana eh ?? :)

    ReplyDelete
  6. @Anonymous : entahlah dik. Sbb, baru-baru ni akak pun teringin nak naik kt rooftop tu utk shoot for assignment tapi pintu dh kunci >.< tsk tsk. So, akak taktahu lah kot-kot ada cara lain nk naik kt rooftop ni. Biasanya akak akn ambil lif then pergi level 7. Maybe dorg dah kunci kot rooftop tu.

    ReplyDelete