#Throwback : Hari Terbuka Asrama HUTESS 2012

Mohon semua ambil perhatian, sebab entry ni akan penuh dengan gambar. Jadi jangan lupa buat senaman jari dulu sebab korang akan scroll, scroll sampai lah ke garisan penamat. Entry kali ni, hanya untuk HTA 2012 Hutess. Untuk 2013, nanti akan aku update pada entry seterusnya. Manakala, tips-tips nak hias dorm, semua tuh akan aku update pada entry seterusnya pula. So, Sebelum tu, nak bagi sedikit informasi pasal HUTESS.



Nama sebenar : Sekolah Menengah Sains Hulu Terengganu.
Nama singkatan : SAHUT / HUTESS
Mula beroperasi sejak tahun 2011 



Nama je sekolah dekat hulu tapi please jangan terkejut dengan apa yang bakal korang tengok nanti ! Dorm yang biasanya kalau perhimpunan rasmi, selalu kena sebut, #terutamanya aspura tapi bila time HTA, dorm dorang lah paling lawa. HUTESS ada empat buah rumah sukan. Yang mengungguli carta teratas ialah Tok Janggut. Iaitu rumah warna merah.

                                       Rumah sukan Tok Janggut - Merah                                              Rumah sukan Tok Indera - Biru (rumah aku XD)
                                          Rumah sukan Tok Belian - Hijau                                              Rumah sukan Tok Raja Ri - Kuning

Semua rumah ni mewakili nama pahlawan di Kuala Berang . Kalao tak silap aku lah. hihi So, siapakah yang merangkul takhta Dorm Terceria Bagi Aspura dan Aspuri untuk tahun 2012 ??? Jeng.. jeng.. jeng.. Sebelum tu, layan dulu gambar-gambar di bawah :


<< pemandangan hadapan semua dorm Tok Indera. Bermula dari Tok 
Indera 1 sehingga Tok Indera 8. Dorm aku Tok Indera 3. Yg ada dolphin tu >>

Tok Belian Aspura 
Tok Belian tahun ni, semua dorm aspura dan aspuri diselaraskan. Maknanya, semua dorm lelaki dan perempuan kena buat theme jungle.




Tok Belian Aspuri 




Tok Indera Aspura
Semua dorm Tok Indera aspura dan aspuri bebas nak buat tema apa.
Semua bergantung di atas kreativiti masing-masing.



Tok Indera Aspuri



Tok Indera 3 : Camaraderie (my dorm)

Alhamdulillah kitaorang dapat tempat ke-2. Slack sikit bahagian kebersihan.
Kipas dinding kitaorang lupa nak cuci. Takletak harapan tinggi, tp ad rezeki jgk.



And ini adalah Tok Indera 4 Aspuri, sebelah dorm aku je. Dorang menang tempat pertama! Tapi memang cantik giler bilik dorang. Memang terasa macam kat oversea.


Tok Janggut Aspura & Aspuri
Tak banyak gambar yang aku snap. Sebabnya, malas nak ambil . Tapi, for sure
ni semua kamar aspura. Kamar aspuri aku tak ambil gambar even dorm sebelah.
 Dan semua gambar ni tak ada yang lower form. Maksudnya, aku malas nak pergi naik
tangga aras 3 dan aras 4. Lembik dah kaki aku ni jalan. Mujur tak jadi sotong XD
Lagipun, aku snap gambar yang kamar aku berkenang je. hihi 




Tok Raja Ri Aspura & Aspuri





Huh ! Tujelah yang sempat snap. So, nanti aku akan update pasal HTA Hutess 2013. Dimana, kamar aku menang ! Yeah !!!  Best woo !! Nanti aku share okeyh. Bila tu tak tahu lagi. Ngeh ngeh ngeh XD Dan insyaAllah, aku akan update jugak tips untuk hias dorm dan berkaitan. See you next entry .




No comments:

Post a Comment