Lesen Kereta || SPM || University

Assalamualaikum.
Hari ni dah masuk hari ke-16 aku belajar kereta. Hari pertama, mmg kenangan yang tidak terindah langsung Tapi, aku mmg akan ingat sampai bila-bila. Hari tu jugaklah, first time aku kenal mana satu pedal break, minyak, .. Sedih kan? haha Nak buat macam mana, aku mmg malas nak ambil tahu menda yang takpenting buat aku. Sekrang, mmg penting sangat sebbnua lusa bersamaan;

Isnin, 21 April 2014hari aku kena test JPJ.

Tsk tsk.. Aku ni kan, drive atas jalan raya hancooor !!! Masa hari pertama, pandai pulak aku bawak. Masuk hari ni, semua benda tak kena. Memang sel-sel otak dalam kepala aku ni tak berhubung langsung ! Kalau macam ni, tak ke tragis aku hari Isnin ni. Memang kena lenyek lunyai habis laa di cikgu aku plus, tester aku. Dengar kata, ramai tester perempuan. Kalau lelaki boleh bodekk sikit, kalau perempuan, alamatnya, jadi tiang lah aku dalam kereta tu. 

Apa pengalaman korang masa ambil lesen kereta ke, motor ke dulu ?? Jom lah share kat entry ni. Kita Borak-borak hujung minggu bersama Anies, nak ?? hehe Kalau lah aku lulus hari Isnin ni, lepas satu beban kat bahu ni. Tinggal satu lagi beban yang aku kena pikul iaitu keputusan UPU dan
kemasukan ke institut pengajian tinggi / kiranya sambung belajar laa.                                 

Result SPM ?? hehe Segan nak share. Result aku tidak lah setinggi Eiffel Tower, tidaklah sehebat Cristiano Ronaldo, tidaklah jugak secantik ciptaan Allah. Tapi alhamdulillah. Itu je yang mampu aku ungkapkan :) Aku rasa memang setimpal dengan usaha yang aku buat. Mungkin aku expect more, tapi aku percaya yang Allah adalah sebaik-baik perancang. Allah mungkin tidak tunaikan apa yang aku minta, hajati, tetapi Allah beri yang terbaik untuk aku.

And now, menda yang paling aku takut :

                            

nak tempuhi ialah suasana di alam universiti. Macam-macam jenis orang lah aku akan jumpa. Tapi, ni jugak detik-detik yang paling aku nantikan. hahaha Even dah 1 tahun lebih pernah hidup di asrama, suasananya memang akan berbeza. Plus, jeles jugak aku tengok kawan-kawan aku yang dapat iv sana-sini. Tak tahu nak pergi yang mana :( Aku ni masih tercungap-cungap, tak tahu apa, tak dapat satu pun lagi . :) Takpe, rezeki dia . Aku nantikan jelahh keputusan UPU , soon .. .

Please laa, tajuk entry ni aku pakat letakk je.. Kan aku buat random kan,
macam kurang berkenan di hati. Letakk jelahh yg mana berkenan di hati XD


2 comments:

  1. Hai anies .. Hanan dah ambik lesen tahun lepas .. Tapikan kena repeat la sebab tak lulus time kat parking .. Jalan raya lulus pulak .. Pelik2 .. Hehe .. Nasib baik Hanan dapat pegawai yg lelaki ... Kawan Hanan hari tu dpat yg pompuan .. Time bawa atas jalan raya kena sindir sebabnya tak ingat nak tekan signal .. Pegawai tu siap tanyer lagi .. "Signal rosak ke dik ?" Huhu .. Ambik kau kena btg hidung .. Nasib baik lulus jugak. Anyway , goodluck anies Isnin ni .. Keep calm okay ! ;)

    ReplyDelete
  2. yang penting jgn nervous even kat hati mmng dah rasa nak meletup. haha. bagi sya kalau dapat JPJ yang pompuan mmng susah sikit . alhamdulilah sya alhamdulilah dah lulus . banyakkan selawat & berdoa dulu ^^ good luck.

    ReplyDelete