Rumah Kata Pergi, Sekolah Kata Mari


<< rumah impian. bestnya ada kolam camtu. Ohh! >>

*PERINGATAN!
Entry Ni Mungkin Agak Panjang Bersamaan Last Post Untuk 2012 . Last ??!
Assalamualaikum. lailailai Semalam (28.12.2012) askar-askar yang seangkatan
dgnku dah berangkat ke medan perang. Adushhh! 31hb ni giliran aku pulak.
Nampak sangat dah taksabar nak pergi  berperang. Kenapa awal sangat??
Biasalah .. Yang pergi awal ni pangkat-pangkat sarjan, mejar, koporel
#aku hentam je nih! Pangkat yang tinggi-tinggi le. Yang tinggal semua pangkat
biasa. Orang penting mesti kena mai awal. Kena hadir kursus kepimpinan la ..
menda alah tu le. & malam semalam merupakn first night dorunk stay d asrama.
Esok lusa aku pulakk! OhNoo ! >.< Masih belum siap nih! Sape kat sini sama
nasib dengan aku ??! yeaHh! high 10 ( ^. < )

Tapi, .. di dalam ketidaksanggupan aku nak balik asrama, aku rasa dah banyak
perubahan yang berlaku kat diri aku. Maaf ye. Aku nak cerita sikit kronologi aku kat
sini. Harap sudi 'mendengar' TY . 29 Februari 2012 . Tarikh keramat aku mula
menjejakkan kaki ke bumi SAHUT. Okey tipu lah kalau ak kata tak eksited. Cehh!
hari pertama dah nangis. What the ?? haha Biasa le tuh. Kat sana, 100% berdikari.
Dari segi kat asrama atau kat sekolah. Kalau sekolah harian biasa kebiasaannya
cikgu yang buat. Tapi kat sini atau senang cakap kalau kat SBP atau MRSM
#mungkin , pelajar yang kena cari cikgu. Bukannya cikgu cari kita. Bilik guru tu
dh mcm tempat yang sangat familiar bagi student SBP. kecuali aku. LOL ha3 Okey,
semuany terbukti melalui result akhir thn aku. Sesangat memberansangka. Erk??
Sebaliknya : ) Masa nak daftar nanti tahu le aku kelas ke berapa & my mother +
my father akan start bagi syarahan dorunk. 

<< Rumah ku syurga ku >>

Tapi aku perlukan bebelan mereka seriously. Kenapa ??! Nak dipendekkan
cerita yang takberapa panjang ni, aku ada seorang kakak perempuan. Awak, takde
kakak lelaki kecuali kalau kat indon dorunk panggil abang dia 'kakak' ?? And she is
already 18 y/o going 19 on 2013. Speaking London bohh! haha LOL Result SPM
dia memang gempakxs habiss! straight A 9A+ , cuma BIO je A solid. Sekarang tengah
buat A level. InsyaAllah kalau ada rezeki dapat ke luar negara. InsyaAllah : )
Mak aku selalu cakap yang aku kalau nak berjaya macam 'along' aku kena belajar
rajin-rajin. Along tu Allah dah bagi dia otak yang brilliant, tapi semua orang boleh
berjaya cuma aku kena usaha lebih berbanding kakak aku. Kembali pada tahun 2008.
Masa ni aku darjah 6.

Result UPSR aku biasa je. Xde apa nak dibanggakan. 3A 2B haha Aku menangis
kot masa ambil result. Kalau nak cakap aku ni memang banyak main masa ni. Tak 
ada langsung rasa nak berusaha. Ala kadar je. Nak 5A tapi takberusaha takguna
jugak. Agak sedih sebab, .. biasalah kalau pergi kat mana-mana terutama kalau
time raya. "Angah sekolah kat mana sekarang?" Aku jawab sek ..
*sek harian " Ohh. " Tkde apa nak cakap lagi. Tapi kalau tanya kakak aku.
"Ohh. TKC Sekolah cerdik tu kan?" po pek po pek ~ Situasi yang paling aku
menci bila parents kita terutama mak kita lah yang selalu duk banding kita dengan
anak kawan dia lah .. anak jiran lah .. so on. .. Ohh! Cepat-cepat aku buat
takdengar. Kalau dengar lagi parah. Kan ?? Mesti pernah alami bukan ??
Biasa lah mak kita memang camtu ; )

<< and im gonna miss my bed : ( sobsob >>

Amboii dah jauh perjalan kan ?? Dah masuk mood mood sedih habess. kuikuikui 
Sekadar perkongsian terakhir buat tahun ni. 2013, The Real Adventure.
Wahh! Dah mcm tajuk filem gitu. Sebenarnya, tahun depan baru betul tahun yang
sangat mencabar bagi aku & sahabatku sekalian. Ya Allah harap semuanya 
berjalan dengar lancar, Amin Ya Allah. Okey terima kasih sebab sudi meluangkan
masa anda kat teratak buruk saya ni. Dengn kesempatan ni jugk saya nak mintak
maaf kalau ada terkasar bahasa sepanjang enrty ni atau entry sebelumnya. Moga-
moga kita mendapat pentunjuk hidayah serta perlindungan dariNya. InsyaAllah.
Assalamualaikum dan 2013, please be nice ; ' )



No comments:

Post a Comment